2
Komen

Kau kena ingat.

Tenang. Sila tarik nafas. 

"Allah takkan uji kita melebihi kemampuan diri"

Hhmmpphh. Berat dugaan ini. Tapi kenapa?

"Ingat, ujian yang kita terima tak melebihi kemampuan kita"

"Anda mampu mengubahnya"

InsyaAllah. Senyum. Allah ada bersama-sama orang yang sabar. Biarpun tiada yang memahami. Biarpun lebih ramai yang menyalahkan. Sekalipun orang-orang terdekat dan paling dihormati. Keluh.

Aku kuat! Aku mampu berdiri sendiri sekalipun sering dipandang lemah oleh orang-orang sekeliling. Ingat! 

"Aku berharap satu hari nanti aku akan dapat rasa kasih sayang Allah ibarat Allah sedang memelukku. Setiap malam aku berharap. Biarlah hati ini tidak jauh dariNya. Sekalipun air mata tetap menitis setiap kali diuji"

"Allah, jika menitis lagi air mataku mencecah bumiMu, jadikanlah ia sebagai penghapus dosaku"

Senyum. Allah kan ada :)



Bismillahirrahmaanirrahiiim. Ya Allah, jadikanlah kami dan keluarga kami orang-orang yang mendirikan solat dan memelihara solat. Aaamiin

2 comments:

Nursaila Norman said...

awk,apa yg awk tulis mmg terkena dekat hati sy yg sedang diuji ni,,mmg rasa xmampu nak bt,nk hadapi..tp allah kan ada :)

ciksukaberangan said...

^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...